lauantai 30. marraskuuta 2013

Mitä vapaa-ajalla voi tehdä

Joku ehdotti tällaista aihetta pari kuukautta sitten joten ajattelin nyt kertoa mitä aupparit tekee vapaa-ajallaan, vaikka eiköhän se tästä blogistakin tuu selväks. Tässä on nyt sitten mietteitä asiasta.

Aina mietitään jospa mentäis syömään. Täällä on tuhansia ruokapaikkoja mihin voi mennä. Mietitään kans aina että jos sitä menis jälkkärille, mutta tosissaan sitä ei hirveen usein tuu enään mentyä jälkkärille koska kaikessa on aina niin paljon kaloreita... Ootteko esim nähneet oreoshakea tai sweet frogia vähään aikaan täällä blogissa? Don't think so :D Esim mä haluaisin kokeilla kaikki maailman pirtelöt läpi koska oon niin pirtelöihminen, mutta täällä ei tuu kokeiltua koska siitä pirtelöstä tulisi päivän kalorit. Oon ihan oikeesti alkanut katsomaan tosi paljon että paljon syön täällä ja yritän laskea kaloreita, koska muuten tää touhu lähtis multa käsistä. Yritän aina korvata jälkkäriä hedelmillä, joten oonkin syönyt suomeen verrattuna paaljon enemmän hedelmiä täällä.

Tosi monet au pairit käy salilla. Arvatkaa kuka ei oo vieläkään päässyt liittymään... Ihan omaa tyhmyyttä se, ja tosiaan aion kyllä liittyä salille ja mun lahjakas ystäväiseni Satu lupas jopa tehdä mulle suuntaa antavan ruokavalion jotta se matchaisi mun salilla käymiseen jotta sitten syön oikein ja käyn salilla hyvän määrän. Se on opiskellu jotain tuommoista :D

Shoppailemaan. Siis ihan oikeesti... Melkein ihan joka viikko tulee ostettua jotain uutta, mutta niin kyllä suomessakin tuli. Täällä vaan on se ongelma että mä en koskaan tuu pääsemään kotiin täältä kaiken kanssa. Mun on pakko nyt rauhoittua ja sitte jos ostan jotain niin mieitin kunnolla että TARVIINKO MÄ TÄTÄ koska ihan oikeesti mun vaatekaappi pursuu jo yli :DDD

Starbucksiin juttelemaan. Sellainen paikka joka on chill ja lähellä joten sinne ostamaan kahvia ja juttelemaan pariksi tunniksi!

Yleistä hengailua. Tää on aika perus että mennään vaan jonkun kotiin hengailemaan. Mutta tässä on kuitenkin se että ei siellä voi olla ihan miten vaan. Tää on sillai hassua koska mä ainakin aina kysyn lupaa jos joku voi tulla meille, en mä kotona koskaan kysynyt lupaa jos toin kaverin kotiin. Korkeintaan sanoin mamille että "Katu tulee meille yöks" ja se oli ihan fine siinä. Onneks tosi monet aupparit asuu sellaisessa jättitalossa että niillä on iso basement joten siellä voi hengailla ilman että häiritsee hostperhettä. Mutta täällä ei oo samanlailla kun kotona että te vaan tuutte kotiin lagailemaan koska tää ei sinänsä oo sun koti, ja mä kysyn aina lupaa.

DChen kattelemaan nähtävyyksiä. DCssä on läjä museoita mihin voi mennä, voi vaan lähteä kävelylle DChen tai vaikka taas ottamaan kuvia siitä valkoisesta talosta :D

Tehdään jotain hostperheen kanssa. Monet aupparit on vapaa-ajallaankin hostperheen kans. No meillä on nyt se että pojat on aika paljon iskän kans joten en loppujen lopuksi nää niitä kauheesti mun vapaa-ajallaan. Mutta kyllä meillä aina välillä on dinner tai vaikka ollaan katottu leffa ja näin. Tai sitten vaan istutaan tuolla ja jutellaan.

Siinä nyt vähän tuollaista suuntaa antavaa. Tottakai sitä vois keksiä enemmänkin. Voi lähteä keilailemaan, luistelemaan, pelaamaan lasertagia, mutta ihan tosi, ei se aupparin palkka mikään kauheen suuri oo. Kyllä se paljolta kuullostaa että "WOW MELKEIN $200 JOKA VIIKKO KÄYTTÖÖN" mutta tulevat aupparit tulee yllättymään miten vähän rahaa se oikeasti on. Siinä kun samalla yrität säästellä ja tehdä kaikkea kivaa niin ei tuu kesää :D Mä yritän kauheesti säästellä rahaa matkustuskuukautta varten koska mistä sitä rahaa saa matkustuskuukauteen saa? 4 viikkoa pitää asua hotelleissa ja kaikkia lentoja ja ruokia, ei tosiaan oo mitään halpaa reissua tulossa. 
Muutenkin haluan kirjoittaa että se mikä mut yllätti on että ei sitä oikeesti pääse matkustamaan ympäri USAa kauheesti vuoden aikana. 2 viikon lomalla ei pitkälle pötkitä. Viikonloput on ihan liian lyhyitä ja kalliita. Jos sanotaan nyt vaikka että mä haluaisin lähteä Chicagoon viikonlopuksi, niin ensin lennot edes takasin joku $300 ja sitten vielä hotelli 2 yöksi joku $200 eli $500 yhdestä pienestä viikonlopusta?! En mä ainakaan näe että 1,5 päivää jossain kaupungissa on $500 arvoista. Onhan meillä nuo kaks viikkoa mutta mä käytän yhen perheen kanssa olemiseen ja toisen sitten varmaan matkustamiseen johonkin pidemmälle, mutta viikonloppuisin sitä tulee nyt eniten vaan mentyä just ehkä Philadelphiaan/New Yorkiin jotka on lähellä, mutta niinkuin näkyy niin ei sinnekkään aina jaksa/ voi lähteä. Kallista.

Ei mutta ihan tosi, jos nyt miettii niin ei täällä tehdä mitään sen ihmeellisempää kuin kotonakaan :D

Mulla on ihanan chill päivä edessä! Ei mitään suunnitelmia vielä joten voin mennä oman pillin mukaan! Just jees :)

3 kommenttia:

  1. Sinulle on blogissani haaste :) http://veerakaukanakotona.blogspot.com/2013/11/faktoja-ja-kysymyksia.html

    VastaaPoista
  2. Iteki mietin ennenku lähin et herrajesta 200 joka viikko! Tein hirveet säästösuunnitelmat ja olin varma et saan säästettyy lentolippurahat äkkii takas jajaja....Joo ei:D Suunnitelmis oli siirtää joka kuukaus vähä rahaa suomitilille, ettei tarttis sit kotiin tulles nähä sitä 0 siel saldon...Totajoo, tähä asti menny vähä toisin päin eli pikkuhiljaa ne vähäsetki rahat siirtyy sielt suomitililt aussitilille....:D

    Kiitos ihanasta blogista! Saan täält ain hirveest voimaa ku huomaa, et ei se muillakaa se auppari arki oo ain niin ruususta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mäkin mietin. Onneks en oo vielä joutunu koskemaan mun suomitiliin :D:D
      Kiitos! Kiva kuulla, joo ei todellakaan oo aupparointi aina kauheen kivaa, mutta onneks muuten on kivaa :D

      Poista