tiistai 30. heinäkuuta 2013

Sing it for the people like us

Pakko muuten pyytää anteeksi mun suomen kieltä. Musta tuntuu että en osaa sitä enään yhtään. En oo puhunu ääneen suomea 2,5 viikkoon? (joo eihä toi oo mitään, mutta ootko sä ollu puhumatta sanaakaan sun omaa kieltä 2,5 viikkoon?:D) joten kyllä tää tuntuu jo vähän hassulta ja musta tuntuu että mulla on tosi paljon virheitä kokoajan :D
En tiedä miks tää päivä tuntui että se ei lopu koskaan? Varmaan sen takia koska kun mun työpäivä alkoi kello 8:00, niin molemmat hostlapset oli jo heränny... Ahh sitä tuskaa kun ne on hereillä jo kaheksalta. Eilen ne heräs vasta yhdeksältä joten mä vaan hengailin tunnin ennenkuin mun piti tehdä mitään. Ja tänään olin poikien kanssa 8:00-17:45, että joo-o kyllä vähän väsyttää! Käytiin aamupäivällä elokuvissa. Täällä pyörii joka tiistai ja keskiviikko 1$ leffa leffateatterissa kello 10 ja tänään katottiin Lorax ja oli muuten hyvä! Siinä oli Zac Efron pää-ääniroolissa joten tais olla yks syy:D. Huomenna mennään kattomaan Journey 2: The Mystery Island ja oon ihan figuissa koska mun rakkaus Josh Hutcherson on siinä mukana! Nää (melkein) ilmaiset leffat on niin mainiot koska pojat tykkää ja aikaa kuluu mukavasti! Huomenna pitää kans pestä pyykkiä mitä on paljon (koska oltiin reissussa) joten blaah. Au pairuuden varjopuolia... :D
Illalla heitin pojat lähimpään pikku vesipuistoon mistä hostmom otti ne huostaan! Mä ajelin kotiin, vaihdoin vaatteet ja lähin kauppakeskukseen. Taas sain kokea hieman kulttuurieroa kun yhtäkkiä Forever 21issa joku rändom aasialainen jäbä tuli mun luokse ja oli ihan "I need to get your opinion on something." Ja siinä sitten kuuntelin miten sen kaverin hamsterin serkun kummipoika oli menny Las Vegasiin ja pettäny poikaystäväänsä kolmen tytön kanssa ja blaablaablaa. Ja sit se kysy mistä oon ja kun sanoin että suomesta niin tyyppi alkaa heittää jotain että "hyi suomalaiset on tosi rude" ja että se deittas yhtä suomalaista kerran ja että se oli tosi bitch ja sit se sano yhtäkkiä että "mut sä oot ihan hauska, sun nenä liikkuu kun sä puhut, tiesitkö?" ja sitte vielä siihen että "mun kaveri järjestää kotibileet viikonloppuna että heitä numero niin saat kutsun!" ja siinä vaiheessa mä olin vaan sillai että "sori tulin vast äske, ei mulla oo US-puhelinnumeroa." ja sit se oli vaa sillai "voi harmi, oli kiva tutustua." Mä en tiedä milloin mä ajattelin tottua näiden amerikkalaisten tapaan tulla juttelemaan, mulla vaan ei mee jakeluun joten mä vaikutan varmaan tosi epäkiinnostuneelta:D
Tulin kotiin, juttelin hostmaman kanssa ja nyt istun omassa sängyssä. Ja mä nyt aina selitän otsikon joten tässä tän päivän selitys. Kun ajelin mallille niin Kelly Clarksonin People like us tuli radiosta niin mä kuuntelin sitä ihan täydellä volyymillä ja jammasin oikein kunnolla, se on mun kunnon powerbiisi ja tuo mulle rakkaita muistoja Suomesta<3

Tän päivän kuvasaldo on ihan naurettava joten esittelen nyt sitten mun ostokset. Mutta nyt mä satsasin vähän enemmän tähän kuvaamiseen. Joten kaikki fashionistat, katseet tänne. Muut voi vaikka skipata.
Joo siis jotain mikä on hieman ärsyttävää täällä on ruuhkat siinä 3-6p.m välillä. No ei kyllä ihme koska Washington DC alueella asustaa se 5 miljoonaa ihmistä, että vähän niinku koko suomi ois matkalla töistä kotiin. En ees haluu tietää miten pahat nää oltavat on kun kaikki palaa lomilta ja tyypit menee kouluun. Ah ihhanaa. 
Aeropostale ale $14. 
Hollister sweatshirt. Tääkin oli alessa $25 ja niin perkuleen pehmeä että sai lähteä mukaan!
Hollister pinkki t-paita $7!
Shortsit $20, Forever 21.
Noku mua vähä nauratti tää omien vaatteiden kuvaaminen:D:D
Mun hiukset oli niin täydellisen fluffyt tänään! Sen takia on pakko ottaa selfie. Lol!

Ja anonyymi, vastaukset sun kysymyksiin! Kiitos kommentista!
Eli, missä vaiheessa opintoja lähdin Au Pairiksi?
Mä hyppäsin lentokoneeseen 5 viikkoa ylppärijuhlieni jälkeen, eli suoraan lukion jälkeen lähdin. Hain keväällä ammattikorkeeseen ja kappas vain pääsin sisään joten mä alan sitten opiskelemaan syskuussa 2014 kunhan palaan täältä elokuun alussa. Tää on mun mielestä täydellinen aika lähteä au pairiksi koska on just käynyt koulua sen 12 vuotta joten tää on kiva tapa viettää välivuotta! Ja muutenkin täällä on eniten 18-21 vuotiaita auppareita jotka on just kans lähteny suoraan lukiosta. Siis ihan yhtä hyvin voi lähteä vanhemmalla iällä, mutta mun mielestä heti lukion jälkeen on paras vaihtoehto! 

Miten ajokortti Jenkeissä toimii?Elikkä mulla on kakkosvaihe jo tehtynä (sori en tiedä miten nää uudet systeemit menee, uudessa on kai 3 vaihdetta?). Tärkeetä on että ajokortti on voimassa koko au pair vuoden ajan. Lisäksi mä hankin Kansainvälisen ajokortin joka oli tosi helppo hankkia ja ei maksanu paljoa. Mutta nää nyt ei riitä ajamiseen täällä Virginiassa, vaan mun pitää ottaa Virginian ajokortti. En tiedä yhtään että miten muissa osavaltioissa mutta suomalaisena Virginiassa, mun pitää ottaa Virginian ajokortti. Täällä on tosi paljon saksalaisia au paireita koska niiden ei tartte ottaa ajokorttia Virginiassa, ei mitään tietoa miksi asia on näin mutta näin se vaan on:D. Ajokortti on siis kaksi osainen, kirjallinen ja ajokoe, mutta kuulin parilta kaverilta että se oli maailman helpoin juttu eikä mikään kallis. Mun pitää hommata se nyt kahden kuukauden sisällä!
Toivottavasti sait vastauksen kysymykseen!
Kyllä ihmeessä jos haaveilee kannattaa lähteä! Tää on tosi hieno tapa oppia tuntemaan ittensä, USAn kulttuuria, uusia kavereita, päästä matkustelemaan, oppia kieltä ja mitä näitä nyt on! :)

6 kommenttia:

  1. Vitsi siun hiukset on unelmat tos kuvassa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi kiitos! Ne on kyllä yleensä aivan kamalat ja niissä on kyllä aika paljon kakshaarasia mutta joo eilen ne toimi hyvin :D

      Poista
  2. Moi!

    Oon kans haaveillu auppari vuodesta USAssa, mut haluaisin myös yliopistoon :D Ja mietin, et jos lähen au pairiks niin yliopistost valmistuminen venyy vuodella. Mut taas on toi amerikkaan vuodeks meneminen kyllä sellanen kokemus! Varmasti mua harmittais jos skippaisin sen ja menisinki yliopistoon 5 vuodeks :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielest sun kannattaa lähtee sillä elämä on pitkä ja sä kerkeet opiskelee vielä ja ehkäpä jaksat panostaa vielä enemmän välivuoden jälkeen, eikä sitä kokemusta tosiaankaan kannata jättää väliin jos nyt sua kiinnostaa siis ;) Itekki oon ajatellu lähtee lukion jälkee. Mun pitäs kysyy sitä et ooks sä mia valmistunu lukion ohella lähihoitajaks eli sulla ois lasten hoito koulutus?

      Poista
    2. No juuri näin! Siis sulla on koko elämä aikaa opiskella ja loppujen lopuksi yks vuosi ei oo paljon mitään! :) Kannattaa ehdottomasti lähteä!

      Ja en oo valmistunu lähihoitajaks...:) Oon vaan ollu lastenleirin vetäjänä, HopLopissa töissä, hoitanut tuttavaperheen lapsia ja 7 kuukautta ennen lähtöä lopetin HopLopin ja hoidin kahta lasta yhdessä perheessä 3-4 kertaa viikossa! Ei tarvi lähihoitajakoulutusta, kunhan löytyy 200tuntia lastenhoitokokemusta niin voit lähtee! :) Pidä unelmista kiinni!!:)

      Poista
  3. Aivan yyberihanat shortsit ja voi luoja tuota tyyppiä Forever21sessä :''DDDDDD

    VastaaPoista